PAGES

Wednesday, September 1, 2010

Enam Bulan

Hari ini genaplah enam bulan aku bekerja kat syarikat Propel Bhd. selama 6 bulan ni banyak yang aku belajar.Dari tugas membuat Bussines Plan 2010 hinggalah ke tugas terbaru menyediakan Variance report pada setiap bulan. Aku boleh menyiapkan tugas-tugas aku tapi orang kata a little bit slow la.Kadang-kadang terlajak dari dateline. Tapi nasib baikla my boss & my senior baik,mereka banyak membantu aku.Thanks kak nik & wan, you all banyak membantu dalam 6 bulan ni. selama 6 bulan ni aku rasa prestasi aku turun naik,dari segi kehadiran dan ketepatan masa.Lagi satu aku ni selalu sakit-sakit banyak la pakai mc ,yang ni aku tak puas ati. Prestasi turun naik ni jugak myb pasal aku aritu time baru keja aku sibuk dengan nak kahwin & menyediakan majlis perkahwinan aku, tu yang kelam kabut sikit,fokus pon kurang.

Tapi aku akhirnya berjaya jugak mengharungi semua ni. Banyak lagi aku perlu belajar dan tahu untuk meningkatkan karier aku ni. Tapi aku berharap cepat-cepat la aku di absorb.Ya Allah murahkanlah rezeki aku. Dengan gaji aku yang amat kecil jika nak di bandingkan dengan perbelanjaan aku skarang kat sini, aduh! kadang kadang hilang motivasi beb. Bab dialog dalam muvie Taken ( my sallary is X but my expense is Y ) menangis beb nasib baik la bini aku sentiasa menyokong aku.Thanks sayang! I love you. Tapi apapun aku tetap sabar demi mencapai cita-cita terpaksala akuberkorban sikit.Nak wat camana dah tertulis rezeki aku banyak ni,aku redha.Untuk kawan-kawan aku yang dah berjaya Tahniah semua beb pasal itu rezeki korang. aku tumpang gembira. Ok la nak pegi keja da.

No comments:

Post a Comment