PAGES

Monday, September 20, 2010

Kisah Starbuck - Java Chip


Hari sabtu-Travel tu Bandar Tun Razak...
Isteri demam da banyak ari daa..huhu.so aku kena balik,sekarang isteri duk kat kampung dia,kat ladang Umac di Bandar Tun Razak pahang.Aku keluar umah jam 10.30 pagi pegi kat stesen Putra,terus ke kauter tiket Mara Liner tapi malang nasibku tiket bus jam 2.30ptg. Tapi walaucamana pun aku kena balik jugak tuk melawat bini ku yang tersayang.Aku gagahkan jugak beli tiket tu. Pikir cam nak balik dulu tapi malas plak,so aku wat keputusan lepak kat The Mall,try contact member kot ada bleh ajk lepak sama tapi semua xkeja plak aritu.adoi melangut lah aku kat sana. Boring giler rasanya. Aku wat keputusan pegi lepak kat lobby hotel Legend kat ting 9, rancang nak ber wifi kat sana,hilang sikit rasa boring. nak jadikan cerita wifi kat situ ada pasword,so aku pg kounter tanya pasword receptionist tu cakap kena pegi tanya kat bussines kaunter,aku pg la sana rupanya kena bayar baru bleh masuk.hampeh...wifi pon kena bayar...hotel menda macam ni. so aku wat keputusan bek tak payah.aku turun balik masuk The Mall pegi lepak kat starbuck,lepak free je la hehe..Tapi gila wifi slow nak mampos.penat aku rasa nak menunggu download,aku buka 4shared download 1 lagu sweet charity tajuk lagu tu Dalam kerinduan...old skool punya lagu hehe..

Puas aku melepak kat situ perut rasa lapar plak..Tgk jam baru 12.30 ,hmm..makan kat ats la.Naik ting 4 makan kat food court sesuai tuk aku yang xberapa kaya ni..tempat makan golongan marhaen..Pegi pilih nasi ingat nak makan telur ikan tapi xda plak aritu.Soa aku amik keputusan makan kat kedai cina hujung tu.aku amik nasi pilih lauk ikan tenggiri ,sayur pucuk paku amik ulam kacang bota,budu dan tempoyak.Kena 5 ringgit je pasal cina tu cam aku katanya lama dah tak dtg kedai dia,so aku gtau dia aku da berenti keja kat situ.Sudah makan pergh menyangkut la kata ore kelate. air aku amik tea O ais je..
Tgk jam baru pkul satu ada 1jam lebih lagi,trun balik kat ground floor sambung lepak kat starbuck tapi kali ni order air la..takut nanti diorang kata pokai sangat plak..so aku pg kaunter pikir nak pilih apa ek??Tgk menu kat dinding aku taktau nak minum apa..Aku teringat yang member baik aku blanja aku pada masa yang lalu.Java Chip..Aku order gelas kecik punya kena la 14.20 mak oi...Mahalnyer xsesuai orang macam aku minum kat situ tapi apa nak buat wifi punya pasal huhu..Minum sambil layan internet dan layan perasaan di iringi lagu Dalam kerinduan nyanyian sweet charity..Terkenang aku pada masa 'itu' Java Chip rasanya xberubah bezanya ialah 'member' itu tiada di depan mata..huhu..Aku dalam Kerinduan...rindu pada isteri dan terkenang pada 'member' itu.....so lonely .... Bila jam 2.20 tgh ari aku bergegas ke stesen bus tuk meneruskan perjalanan ku..

No comments:

Post a Comment